H. Decentralisaties

Toegang tot ondersteuning

In het voorjaar van 2018 is de www.heemskerkwijzer.nl gelanceerd, de digitale toegang voor informatie, advies en ondersteuning voor inwoners van Heemskerk. Er is gewerkt aan de integratie van toegangstaken van Socius en MEE & de Wering in het Sociaal Team. Zie verder programmaonderdeel Welzijn, zorg en gezondheid.

In aansluiting hierop is in 2018 gewerkt aan een lokale strategische visie op de doorontwikkeling van het Sociaal Team. Zie hiervoor eveneens programmaonderdeel Welzijn, zorg en gezondheid.

De toegang tot jeugdhulp is via het CJG IJmond georganiseerd. Er is in 2018 ingezet op de herkenbaarheid van het CJG. Dit heeft ertoe geleid dat meer jongeren en/of ouders de weg naar het CJG hebben gevonden.

De toegang tot Wmo-voorzieningen en Werk en inkomen liep via het gemeentehuis. In 2018 zijn de voorbereidingen getroffen om te komen tot een integrale toegang in de komende jaren.